mandag 31. august 2015

Uke 35 - selfie og selvportrett

Som ukens tema i uke 35 skulle vi ta et selfie og et selvportrett.

Selfie

Hva forteller bildet deg?                                   Bildet viser at jeg var glad da jeg tok dette bildet. Utenom dette forteller ikke bildet spesielt mye, i og med at det ble tatt spontant og i farten.                                                              
·       Hvordan er bildet komponert/satt sammen?
      På dette bildet er jeg mer midtstilt, siden det er jeg som er  i fokus.

      Hvordan har bildet blitt redigert?
Bildet har blitt redigert i Adobe Photoshop CS6. Jeg redigerte litt på lysstyrken, kontrast og fargebalansen. 

·      Hva kan det brukes til?
Bildet kan brukes som profilbilde på for eksempel Facebook eller andre sosiale medier. 






















Selvportrett 

·      
















  

                         
            

          Hva forteller bildet deg? 
      Man ser at dette bildet er et mer gjennomtenkt bilde. Bildet gir inntrykk av at jeg er usikker og ser tankefull ut.

·       Hvordan er bildet komponert/satt sammen?
      Jeg har plassert meg mot venstre del av bildet, i og med at jeg ser og faller med kroppen mot den siden. Bakgrunnen er litt forstyrrende, men ikke så mye at det ødelegger bildet.

      Hvordan har bildet blitt redigert?
Bildet har blitt redigert i Adobe Photoshop CS6. Jeg har redigert på lyststyrken, kontrast og skygge.

      Hva kan det brukes til?
      Dette bildet er et mer seriøst bilde, og mange bruker også slike bilder på forskjellige medier.      

Hva er et selvportrett?
      Et selvportrett er et mer seriøst bilde av deg selv, som du selv tar. 
  
Hva er et selfie?
Et selfie er et bilde man selv tar av seg selv med et mobilkamera. Dette er som oftest spontane bilder der man viser hvor man er, hvem man er med osv.

Forskjell, likhet?
      Forskjellen mellom et selvportrett og et selfie er at i et selfie så kan man holde mobilen i den vinkelen man ønsker og justere litt på hvordan man vil se ut og hva man vil fremheve av ansiktet. Mens et selvportrett er et mer seriøst bilde der du viser hvem du er. 

Likheten mellom et selfie og et selvportrett er at begge bildene er av deg, og tatt av deg selv. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar