fredag 25. september 2015

Uke 38-39 - Epleetikett, bilde med tittel

I uke 38 og 39 har vi jobbet med å rediger tekst på bildene i Adobe InDesign CS6. I uke 36-37 jobbet vi med dybdeskarphet, da vi tok glass- og eplebilder. Disse bildene brukte vi for å redigere tekst inn på. På glassbildene skulle teksten være hadeland, og på eplebildene hardanger. 

På begge glassbilden har jeg brukt skrifttypen Edwardian Script ITC. Her valgte jeg å ha samme skrifttype og kun flytte teksten på bildet, dette fordi jeg syntes denne skrifttypen var den eneste som passet til bildet. 

Kameramodell: Canon EOS 1100D
F-stopp: f/5.6
Eksponeringstid: 1/30 sek
ISO: 400



Jeg likte mest det første bilde, for det var mer åpent og mer luftig. Her sto teksten litt unna glassene og skapte dermed mer luft rundt bildet. Følte at det andre glassbildet ble veldig "trangt".

Kameramodell: Canon EOS 1100D
F-stopp: f/5.6
Eksponeringstid: 1/30 sek
ISO: 400






















                         


                                          


                Her har jeg samme bilde bare med to forskjellige skrifttyper. Personlig likte jeg mest det første eplebildet, dette for skrifttypen passet bra inn med bildet og opphevet det veldig godt. Skrifttypen jeg har brukt på dette bildet heter Brush Script MT. 

Kameramodell: iPhone 5s
F-stopp: f/2.2
Eksponeringstid: 1/50 sek
ISO: 40










































Skrifttypen jeg har brukt på dette bildet heter Minion Pro. Syntes at denne skrifttypen passet med bildet, men det ble for "stivt".

Kameramodell: iPhone 5s
F-stopp: f/2.2
Eksponeringstid: 1/50 sek
ISO: 40













































Alle bildene er redigert i Adobe Photoshop CS6.

Egenmening 
Å jobbe med InDesign har vært greit og lærerikt, men er ikke det gøyeste vi har hatt. Du snakket litt om komposisjon og forskjellige skrifttyper før vi begynte, og så fikk vi lære enda mer om komposisjon av bilde og tekst gjennom å prøve oss fram i InDesign. Noe som var veldig lærerikt. InDesign var et program jeg aldri hadde vært borti før, og jeg lært hvordan jeg skulle bruke det, noe som ikke var så lett i begynnelsen. Følte at å redigere inn tekst på bildet var noe alle på en måte kunne fra før av. Men timene vi jobbet med dette ble ikke kjedelige fordi om, for vi brukte litt tid på å lære oss InDesign.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar