søndag 20. mars 2016

Bokomslag

I ukene 10 og 11 har jeg jobbet med å lage et bokomslag. Oppgaven gikk ut på at jeg skulle bruke trykkene mine fra grafikken vi hadde noen uker tilbake. Bildene skulle bli digitalisert og lagt inn i InDesign. I InDesign redigerte vi bildene slik at det ble et bokomslag. 


Dette bokomslaget liker jeg veldig godt. Mange forskjellige farger kommer fram og samme bildet blir brukt både på fremsiden og baksiden. Her har jeg brukt skriftypene OCR A Std og Minion Pro. Jeg valgte å bruke disse skrifttypene for de gjorde at teksten ble synlig, men ikke stakk seg for mye ut fra alle fargene.





















                                                           Her har jeg brukt samme bilde på fremsiden som det forrige bokomslaget, men har valgt å ha kun en farge på ryggen og baksiden av bokomslaget. Jeg syntes den mørke grønne fargen gikk veldig fint med fremsiden. Skrifttypene jeg har brukt er OCR A Std, Minion Pro og Ariel.















                                                                                                                                                                    Her er har jeg brukt et helt enkelt svart og hvitt trykk. Jeg valgte å ha baksiden og ryggen i svart i og med at dette var det som passet best. Skriften har jeg tatt i rødt for det gjør at den kommer fram på en god måte. Skrifttypene jeg har brukt er Arial og Minion Pro. 















Egenvurdering 

Denne oppgaven var gøy, men også veldig utfordrende for min del. I begynnelsen føltes det som om jeg ikke kom til å klare denne oppgaven for jeg hadde aldri laget et bokomslag før, og jeg hadde ingen ideer. Men etter hvert begynte ideene å komme og jeg fikk litt hjelp. Jeg fikk også lært mye mer om InDesign, noe som er veldig positivt. Etter disse to ukene har jeg lært masse om InDesign, om hvordan man lager et bokomslag, hvordan ting påvirker hverandre på bildet og hvor masse forskjellige farger og skrifttyper kan forandre bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar