søndag 29. mai 2016

Ukens bilder

I uke 19 har jeg hatt to temaer som ukens bilder. Det ene er street, og dette har jeg blogget om i innlegget under dette. I dette innlegget skal jeg blogge om temaet fotosafari med pinnhull.

Dette temaet gikk ut på å få med betydningen av gamle trær i bymiljøet, og lage en informasjonsplakat for miljødepartementet og Arendal kommune.
Vi skulle også jobbe i grupper, så Natalya, Shafia og jeg har jobbet sammen denne gangen. 

Vi gikk rundt i byen og prøvde å få noen bilder av gamle trær. Dette var litt utfordrende i og med at vi brukte pinnhull og hadde veldig lite kontroll.
Her er det bildet vi valgte å bruke i plakaten vår:

Kameramodell: Canon EOS 1100D
F-stopp: f/0
Eksponeringstid: 1/1 sek
ISO:100


Etter å ha redigert bildet litt, la vi det inn i InDesign og begynte å sette sammen plakaten. 
Her er vår ferdig redigerte plakat: 
Som man kan se på plakaten så valgte vi å ha stående format, slik at vi kunne ha bildet øverst og informasjonen under bildet. I og med at det var så masse tekst som skulle være med følte vi at dette var den beste løsningen for vår plakat. 


Egenvurdering 
Dette temaet var veldig gøy, for jeg fikk lært hvordan jeg klarte å få et greit bilde av trær med pinnhull. Noe som for min del var veldig vanskelig i begynnelsen. Jeg likte veldig godt at vi fikk jobbe i grupper denne gangen. Dette gjorde oppgaven litt lettere, og vi fikk gjort ting kjappere. Siden vi var en gruppe fikk vi også mange forskjellige ideer til hvordan vi skulle gjøre denne oppgaven, noe som også var veldig positivt. I begynnelsen var det litt utfordrende å få et godt bilde av trær med pinnhull, men dette klarte jeg etterhvert. Når det kommer til redigerings delen, gikk dette veldig fint. Nå har vi jo brukt InDesign en del ganger, og det gikk greit å få redigert plakaten.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar